Sådan gør du det lettere for dit som maler at udføre dit arbejde

Sådan gør du det lettere for dit som maler at udføre dit arbejde

Der kan være mange måder, hvorpå man forsøger at gøre det lettest muligt at arbejde som maler.

Man kan have det rette udstyr, have en assistent med, få frigivet noget arbejde og uddelegeret til andre; man kan få en bedre bil til at komme ud til opgaverne, og så kan man have nogle bedre kommunikationssystemer.

Og det er faktisk den sidste del, som vi vil tale lidt mere om i forbindelse med det at være maler, for det kan nok tænkes, at mange af den slags firmaer tænker lidt i den gammeldags retning, fordi man er så vant til at gøre tingene på en bestemt måde – som desværre sætter dem bagud i udviklingen.

Man behøver jo ikke være et IT-orienteret firma, der altid vil være på forkant og forsøge at gøre det nyeste, hvor man så nogle gange ender med at lave bureaukrati, fordi man konstant udskifter disse programmer, så man også ender med at arbejde ineffektivt, fordi man ikke får tid til at sætte sig ind i dem alle sammen.

Men det omvendte kan også ske, og vi er ikke efter malerfirmaer, fordi vi lige kan det, men vi ser en tendens til, at man nogle gange glemmer at være med på bare et lille beat, fordi man frygter, at det gør tingene mere bøvlede, og man derfor stiller sig på bagbenene med det samme.

For eksempel er der mange malerfirmaer, der holder sig til at have fysiske opgaver på papirer liggende, de lige kan tjekke i hovedkontoret.

På arbejdet bruger de så en gammeldags telefon til at ringe rundt til de andre på kontoret, hvis der lige er et problem eller andet, som kunden ønsker ændret eller tilpasset.

Forestil dig, at man havde alle de dokumenter liggende i et fællessystem, som den enkelte medarbejder kunne tilgå på en arbejdstelefon?
Så behøvede man ikke tage ind på hovedkontoret, og man slap for tiden i røret ved bare selv at kunne tjekke op på tingene. 

Luk menu